تجارب دانشجويان پرستاري از کارورزي با برنامه Mentorship: يک مطالعه کيفي

تجارب دانشجويان پرستاري از کارورزي با برنامه Mentorship: يک مطالعه کيفي

… دانلود …

تجارب دانشجويان پرستاري از کارورزي با برنامه Mentorship: يک مطالعه کيفي دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تجارب دانشجويان پرستاري از کارورزي با برنامه Mentorship: يک مطالعه کيفي کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي تجارب دانشجويان پرستاري از کارورزي با برنامه Mentorship: يک مطالعه کيفي،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن تجارب دانشجويان پرستاري از کارورزي با برنامه Mentorship: يک مطالعه کيفي :

سال انتشار : 1391

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : تحقيقات نظام سلامت

تعداد صفحات : 11

مقدمه: آموزش بالینی، بخشی اساسی از دوره آموزش پرستاری می باشد و متاسفانه هنوز یک برنامه آموزشی مناسب که انتظارات دانشجویان پرستاری را برآورده نماید، تنظیم و اجرا نشده است. این مطالعه به صورت کیفی و با هدف، تعیین تجارب دانشجویان پرستاری از کارورزی با برنامه منتورشیپ (Mentorship) اجرا گردید.روش ها: مطالعه حاضر یک تحقیق کیفی و از نوع آنالیز درون مایه ای بود که جامعه آماری آن را 16 نفر از دانشجویان ترم آخر دانشکده پرستاری دانشگاه خرم آباد تشکیل می دادند. این دانشجویان در نیم سال دوم سال تحصیلی 90-1389 تحصیل می کردند و کارورزی خود را با برنامه Mentorship گذرانده بودند. برای جمع آوری داده ها از مصاحبه عمیق و نیمه ساختاردار استفاده شد. مدت مصاحبه از 30 تا 45 دقیقه متغیر بود و مصاحبه ها تا رسیدن به اشباع اطلاعاتی ادامه یافت. سرانجام داده ها با کدگذاری در سه سطح یک، دو و سه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: با بررسی مصاحبه ها، 59 کد مفهوم اولیه به دست آمد و با توجه به ماهیت مفاهیم به دو طبقه مزایا و معایب تقسیم شدند. از پنج درون مایه فرعی در طبقه مزایا، دو مورد (مشارکت در مراقبت و بهبود کیفیت) تحت عوامل مربوط به آموزش و 3 مورد (رضایت دانشجو، توان و مهارت دانشجو و توان مربی) تحت عوامل فردی قرار گرفت. در طبقه معایب برنامه، از شش درون مایه فرعی، دو مورد (پرسنل و مربی) تحت عوامل مدیریت و سه مورد (انضباط آموزشی، طرح درس و محدودیت وقت) تحت عوامل آموزشی قرار گرفت.نتیجه گیری: همان طور که از نظرات مشخص است، این برنامه دارای نقاط قوت و ضعفی بود. طبقاتی که از داده های این مطالعه ایجاد شد همگی در راستای ایجاد ساختار آموزشی مناسب برای یادگیری مطلوب دانشجویان و بهبود ارایه خدمات به جامعه قابل استفاده بود.

كلید واژه: پرستاری، منتورشیپ (Mentorship)، آموزش بالینی، مطالعه کیفی

از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت شما را فراهم آورد
اینک شما با جستجوی تجارب دانشجويان پرستاري از کارورزي با برنامه Mentorship: يک مطالعه کيفي وارد صفحه فروش فایل دانلودی تجارب دانشجويان پرستاري از کارورزي با برنامه Mentorship: يک مطالعه کيفي شده اید.
توضیحات کامل و اطلاع از ریز مطالب این فایل با کلیک روی دکمه ی ادامه ی مطلب

تجارب دانشجويان پرستاري از کارورزي با برنامه Mentorship: يک مطالعه کيفي