تحليل رويکرد تعليمي ابوسعيد ابوالخير بر مبناي نظريه ارتباطات کلامي ياکوبسن

تحليل رويکرد تعليمي ابوسعيد ابوالخير بر مبناي نظريه ارتباطات کلامي ياکوبسن

… دانلود …

تحليل رويکرد تعليمي ابوسعيد ابوالخير بر مبناي نظريه ارتباطات کلامي ياکوبسن دارای 28 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحليل رويکرد تعليمي ابوسعيد ابوالخير بر مبناي نظريه ارتباطات کلامي ياکوبسن کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي تحليل رويکرد تعليمي ابوسعيد ابوالخير بر مبناي نظريه ارتباطات کلامي ياکوبسن،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن تحليل رويکرد تعليمي ابوسعيد ابوالخير بر مبناي نظريه ارتباطات کلامي ياکوبسن :

سال انتشار : 1392

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش نامه ادبيات تعليمي (پژوهشنامه زبان و ادبيات فارسي)

تعداد صفحات : 28

تامل در احوال و اقوال مشایخ و بررسی تعامل میان نظام هدفمند و منسجم خانقاه و جامعه، نشان می دهد که تزکیه و تعلیم مریدان و عامه مردم بر محور ارزش ها و اندیشه های صوفیانه، هدف و رسالت اصلی تصوف اسلامی بوده است. صوفیان بزرگ برای تحقق این هدف، همواره از کلام به عنوان مهمترین وسیله تاثیرگذاری بر مخاطبان خود بهره برده اند.نظر به اهمیت این موضوع، این پژوهش می کوشد تا اسباب، صور و موجبات این هنجارگریزی را بیان کند و آن را بر مبنای «فرآیند ارتباط کلامی» رومن یاکوبسن، با تکیه بر ارتباطات کلامی عارف بزرگ قرن پنجم ه.ق، ابوسعید ابوالخیر تبیین نماید. بنابر نتایج این پژوهش، ابوسعید ابوالخیر اغلب، به هنگام ترویج یا تذکار هنجارهای اخلاقی، تبیین و تایید احوال خود یا دیگران و رفع حوایج مادی و معنوی مخاطبان عام و خاص، با استفاده از زبان ادبی و احیانا تمسک به شگردهایی چون مناظره و بیان سخنان شطح آلود و شگفت انگیز، به تکلم روی آورده است. گزاره های ارتباط زبانی اش، بسته به موقعیت گوینده، مقصد کلام و مقتضای مخاطب و سخن، به ترتیب بر عناصر مخاطب، رمزگان، موضوع و گوینده استوار است. نقش های ارتباط کلامی حاصل از تاکید بر این عناصر، غالبا تلفیقی از نقش های ترغیبی، فرازبانی، ارجاعی، عاطفی و گاه ادبی است که در این میان به سبب مخاطب محور بودن سخنان، نقش ترغیبی و به دلیل کد دار بودن گزاره ها و لزوم آگاهی مخاطبان از پس زمینه گزاره های کلامی، نقش فرازبانی از برجستگی بیشتری برخوردار است.

كلید واژه: ارتباط کلامی صوفیه، رویکرد تعلیمی، ابوسعید ابوالخیر، نظریه ارتباطی، رومن یاکوبسن

اینک شما با جستجوی عبارت تحليل رويکرد تعليمي ابوسعيد ابوالخير بر مبناي نظريه ارتباطات کلامي ياکوبسن وارد این سایت شده اید جهت مشاهده توضیحات بیشتر در این خصوص روی لینک ادامه مطلب کلیک فرمایید.
تحليل رويکرد تعليمي ابوسعيد ابوالخير بر مبناي نظريه ارتباطات کلامي ياکوبسن