مقايسه مهارت هاي واج شناختي در دو زير گروه ادراكي و زباني اختلال خواندن

مقايسه مهارت هاي واج شناختي در دو زير گروه ادراكي و زباني اختلال خواندن

… دانلود …

مقايسه مهارت هاي واج شناختي در دو زير گروه ادراكي و زباني اختلال خواندن دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقايسه مهارت هاي واج شناختي در دو زير گروه ادراكي و زباني اختلال خواندن کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقايسه مهارت هاي واج شناختي در دو زير گروه ادراكي و زباني اختلال خواندن،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقايسه مهارت هاي واج شناختي در دو زير گروه ادراكي و زباني اختلال خواندن :

سال انتشار : 1384

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : تازه هاي علوم شناختي

تعداد صفحات : 10

هدف: چنین به نظر می رسد كه در یك طبقه بندی نسبتا معتبر می توان علاوه بر برجسته ساختن مبانی نوروسایكولوژیك كودكان دارای اختلال خواندن، آنها را بر اساس صحت خواندن به دو زیر گروه ادراكی و زبانی تقسیم كرد. هدف اصلی این پژوهش، مقایسه پردازش مهارت های واج شناختی در این دو زیر گروه است. روش: در یك پژوهش توصیفی – پس رویدادی، بر اساس تحلیل آماری عملكرد آموزشی گروه نمونه، 50 دانش آموز، واجد ملاك های تشخیصی مشكلات خواندن بودند كه برای آزمون فرضیه های تحقیق مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزارهای تحقیق شامل آزمون خواندن، آزمون مهارت واج شناختی و مقیاس پیشرونده هوش (ریون) بود. داده ها با استفاده از آزمون غیر پارامتریك ارزشیابی شدند. یافته ها: بر اساس یافته های پژوهش در برخی از مهارت های واج شناختی (سرعت نامیدن اعداد، سیالی كلمات هم پیش حرف، تعویض صدا و سرعت خواندن) میان رتبه های دو گروه تفاوت معنی داری وجود داشت. نتیجه گیری: به نظر می رسد كه گروه بندی كودكان مبتلا به اختلال خواندن به دو زیر گروه ادراكی و زبانی، دارای اعتبار باشد و هر یك از این دو زیر گروه دارای خاستگاه های نوروسایكولوژیكی متفاوتی باشند. كودكان گروه ادراكی در مقایسه با گروه زبانی در دستیابی به ساختار اشكال حروف، واج ها، ذخیره سازی و بازیابی اطلاعات واج شناختی از حافظه بلندمدت، كاربرد واج ها و گفتار توانمندتر هستند.

كلید واژه: واج شناسی، اختلال خواندن، نوروسایكولوژی، كودكان

اینک شما با جستجوی مقايسه مهارت هاي واج شناختي در دو زير گروه ادراكي و زباني اختلال خواندن وارد صفحه فروش فایل دانلودی مقايسه مهارت هاي واج شناختي در دو زير گروه ادراكي و زباني اختلال خواندن شده اید.

توضیحات کامل و اطلاع از ریز مطالب این فایل با کلیک روی دکمه ی ادامه ی مطلب

مقايسه مهارت هاي واج شناختي در دو زير گروه ادراكي و زباني اختلال خواندن