مقاله بررسي زهکش هاي عرضي (آبروها و آبگذرها) در جاده هاي جنگلي سري يک مکارود

 مقاله بررسي زهکش هاي عرضي (آبروها و آبگذرها) در جاده هاي جنگلي سري يک مکارود

… دانلود …

مقاله بررسي زهکش هاي عرضي (آبروها و آبگذرها) در جاده هاي جنگلي سري يک مکارود دارای 15 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسي زهکش هاي عرضي (آبروها و آبگذرها) در جاده هاي جنگلي سري يک مکارود کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله بررسي زهکش هاي عرضي (آبروها و آبگذرها) در جاده هاي جنگلي سري يک مکارود،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسي زهکش هاي عرضي (آبروها و آبگذرها) در جاده هاي جنگلي سري يک مکارود :

مقاله بررسي زهکش هاي عرضي (آبروها و آبگذرها) در جاده هاي جنگلي سري يک مکارود که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار 1389 در علوم و فنون منابع طبیعی از صفحه 13 تا 27 منتشر شده است.
نام: بررسی زهکش های عرضی (آبروها و آبگذرها) در جاده های جنگلی سری یک مکارود
این مقاله دارای 15 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله آبرو
مقاله جاده جنگلی
مقاله زهکشی
مقاله روش استدلالی
مقاله رواناب
مقاله دوره بازگشت
مقاله دبی حداکثر سیلابی

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: خدایی قربانعلی
جناب آقای / سرکار خانم: فیروزان امیرحسین
جناب آقای / سرکار خانم: نیكوی سیاهكل محله مهرداد
جناب آقای / سرکار خانم: پیام حمید

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
نقش جنگل به عنوان یک اصل در توسعه پایدار زمانی اتفاق خواهد افتاد که، توجه همه جانبه ای نسبت به اکوسیستم جنگل داشته باشیم، از جمله این مهم وجود جاده های جنگلی با تراکم مناسب است. عوامل مختلفی در تخریب جاده های جنگلی دخالت دارند که مهمترین آنها، رواناب های تولید شده بر اثر بارندگی می باشد که مستقیما سطح جاده های جنگلی را تهدید می نماید. در این تحقیق که با هدف بررسی زهکشهای عرضی در محدوده 50 کیلومتر از جاده های جنگلی موجود در سری 1 طرح جنگلداری مکارود از حوزه آبخیز 36 کاظم رود با وسعت 2732 هکتار صورت گرفت، با استفاده از نقشه های توپوگرافیک با مقیاس 1:25000، نرم افزارهایHYFA ، EXCEL، ARC GIS 9.2و دستگاه GPSبا کنترل میدانی وضعیت زهکش های موجود (آبرو و آبگذرها) بررسی و سپس نسبت به تعیین حداکثر دبی سیلابی حادث شده به روش استدلالی با دوره بازگشت های مختلف 2، 5، 10، 25، 50 و 100 ساله با در نظر گرفتن شدت بارندگی، ضریب رواناب منطقه، زمان تمرکز، مساحت، طول آبراهه و دامنه، شرایط توپوگرافیک، هیدرولوژیک و پوشش گیاهی منطقه در هر یک از زیرحوزه ها اقدام شد. نتایج این تحقیق حاکی از آن است که از مجموع 90 زیر حوزه در 5 مسیر مختلف جاده جنگلی 120 نقطه شکستگی شیب جاده (خط القعر) وجود دارد که فقط در 70 مورد از آنها آبرو و آبگذر با فاصله میانگین 400 تا 650 متر از هم احداث شده که عمل زهکشی رواناب های حادث شده را انجام می دهند. همچنین از مجموع 70 آبرو احداث شده در این مسیرها حدودا 90 درصد توانایی عبور دبی سیلابی با دوره بازگشت فقط 2 ساله، 70 درصد دبی 5 ساله، 50 درصد دبی 100 ساله، 35 درصد دبی 25 و 50 ساله و کمتر از 30 درصد دبی 100 ساله را دارند.

پژوهشگر گرامی فایل کامل مقاله بررسي زهکش هاي عرضي (آبروها و آبگذرها) در جاده هاي جنگلي سري يک مکارود با تنظیمات کامل و دقیق آماده مطالعه و بررسی شما می باشد شما با دانلود فایل مقاله بررسي زهکش هاي عرضي (آبروها و آبگذرها) در جاده هاي جنگلي سري يک مکارود دیگر نیاز به ویرایش اساسی در داخل فایل را ندارید برای مشاهده بخشی از متن فایل بر روی دکمه “توضیحات بیشتر ” در پایین این متن کلیک کنید.